onsdag, mars 15, 2017

Liv og røre

Kattungene regjerer huset for tida, men hva annet kan man vente når en absolutt ikke hadde tålmodighet til å spre kullene utover året, men absolutt la alle damene få ungene sine samtidig? Ungene er nå 4 måneder gamle, og om en måned reiser tre av dem til sine nye hjem. Men hva med resten? Vet du av noen som behøver oppmerksomhet og masse kjærlighet fra en hengiven abyssiner, så send dem til meg. Jeg har i hvert fall sorten nå. Litt rart, men det virker som om når jeg ikke har abyssinere til salgs, så skal alle ha abyssinere, men når jeg har, så hører jeg ikke noe mer fra dem. Er markedet metta?

Ta en titt på disse; er de ikke søte og uimotståelige? ;)

Oberon

Fianchetto
Tabiya

J'adoube
Zugzwang

Det eneste de mangler før de kan flytte til nye hjem, er en veterinærattest, men den ordner jeg ikke med før de skal reise til sin nye familie. I helga hadde vi en hund på besøk. Kattungene syntes hudnen var meget spennende og ville gjerne bli bedre kjent med den. Hunden på sin side gjorde hva den kunne for ikke å se kattene inn i øynene. Ungene er meget tillitsfulle og synes det er stor stas når vi får besøk. Her en dag hadde vi en rådgiver på besøk. Han sa at at han var allergisk mot katter, men at så lenge han ikke tok på dem, brukte det å gå bra. Så han gjorde hva han kunne for å late som han ikke så kattungene som klatra over han, satte seg i fanget, brukte ryggen hans som klorebrett, trampa i tastaturet og undersøkte veska hans grundig.
Jeg har masse kos med kattungene, og skulle gjerne ønske at jeg kunne ha stoppa tida, slik at alt ble slik det er nå. Men jeg vet, dette går ikke i lengden. Snart er de voksne og da blir hjemmet mitt fort for lite for dem. Så, hvis du vet av noen som elsker sine katter like høyt som meg og som behøver litt mer liv og røre i hjemmet, eller en katt som kan matche aktivitetsnivået til barna, så send dem til meg. Jeg har katten for dem!



2 kommentarer:

  1. Det dukker vel snart opp nye gode hjem. De er jo så skjønne. Skulle gjerne ha tatt 3-4 stk...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det bruker å dukke opp noen til slutt, så det er bare å være tålmodig. Ja, tenker det, at du gjerne hadde tatt et par ;)

      Slett