tirsdag, desember 29, 2009

Ut av redet

I dag ble det Isak sin tur til å flytte til et nytt hjem. For meg ble det nok mer vemodig enn det jeg vil innrømme. Har jo bestemt meg for lenge siden at jeg ikke skal bruke han i avl, og har hele tida vært forberedt på det. Men det er nå så rart med det, han er jo 1o mnd nå, og en herlig kosegutt. Hvem kan unngå å bli glad i han?


(N)Ororina's Isak

Før jul fikk SeaSide et nytt hjem også og det var nok det beste for henne. Det også er ei katt jeg har blitt veldig glad i, men de andre kattene mine var slemme mot henne og hun fant seg ikke helt til rette. Det gikk som regel greit når hun hadde kull, men med en gang melka tok slutt, så ble hun hakkekylling igjen. Hun har gitt meg mange flotte kattunger, og det er kanskje leit at hun nå er ute av avl, men nok får være nok. Der hun bor nå, får hun være dronning og prinsesse, og det er ingen katter hun behøver å engste seg for.


Denne jenta er klar for å flytte ut av redet også:
(N)Ororina's Koori.

Sjekk øretufsene da! De har hun nok arva etter sin engelske morfar. Hun er ei søt jente, snill og nysgjerrig.

3 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt at det er vemodig når katter må flytte. Jeg synes alltid at det er trist når kattunger forlater redet. Vi blir så knyttet til disse fantastiske og forståelsesfulle dyrene som er så kloke.

    Det er viktig å tenke på det beste for katten. Blir katten en hakkekylling har den ikke det godt i katteflokken.

    Katter er så forskjellige, noen katter tar igjen, mens andre katter lar seg bli tråkket på.

    Jeg ønsker deg og dine en fin nyttårsaften i morgen;=)

    SvarSlett
  2. Vi må jo gjøre det samme med Blondie. Det er en tung avgjørelse å ta, men hun går overhodet ikke over ens med Svartfot, og Svartfot var den første katten.

    Jeg har funnet et mulig kjempegodt hjem til Blondie, og hun får til og med selskap av en annen rasekatt som lekekamerat. Det tror jeg blir kjempebra for henne!:) Jeg vil det beste for kattene våre, og når Svartfot er livredd Blondie er det trist å se på!:(

    De øretufsene på Koori var kjempebra!:) Han var kjempelekker!:)

    SvarSlett
  3. Hei Anne Marit!
    Leste på bloggen din nå, og nei, det går ikke an å ikke bli glad i Isak! Ikke vær altfor lei deg, men jeg forstår at du savner ham. Her har han allerede satt sine spor. I hjertet mitt! Akkurat nå ligger han på gulvet og spiser pepperkaker sammen med Lilla. Joda, - pepperkaker. Han synes ikke de er så gode, men det er koselig! Han som var så redd Lilla, sitter nå ved siden av henne store deler av tiden, og han roper etter henne om kveldene, når hun har lagt seg. Han maler og trør i ett sett, så jeg tror han har det bra. Godt nytt år til dere, og husk at dere er velkommen når dere har veiene forbi! Vi snakkes. Mange hilsener fra Ingrid.

    SvarSlett