torsdag, september 02, 2010

Hekleforsøk

Har i lengre tid ønsket å prøve meg på hekling igjen; en teknikk jeg ikke har prøvd meg på siden jeg gikk på ungdomsskolen. På den tiden var jeg mer interessert i å strikke, og det var veldig mange flotte strikkemønstre. Alle strikka på den tida. Vi satt i gangene i friminuttene og strikka, vi strikka i timene og når vi så TV. Hekling var harry, og ikke fantes det så mange fristende heklemønstre å hive seg på.

I løpet av de siste årene ser det ut som om hekling begynner å bli populært. Hekla-luer er plutselig blitt poppis. Det har kommet masse spennende og fint garn, og jeg har jo også fått øyenne mine opp for at det finnes mye fint innen hekling også. Muligheten er mange.

Sist mor var her, ba jeg henne om hjelp til å komme igang med et hekleprosjekt. Garn fikk jeg av henne. Heklekrok fikk jeg som velkomstgave i Hobbyklubben.

Og her er mitt nye prosjekt:




Det skulle bli en gryteklut, men jeg tror vi nøyer oss med å si at det skal bli en prøveklut - LOL.

Ikke døm meg for hardt, det er mitt første seriøse forsøk på å hekle. Målet er å bli flink, og da må en øve seg.



2 kommentarer:

  1. Dette så jo kjempejevnt og fint ut! Det er bare trening som skal til. Jeg kunne over hodet ikke å hekle før jeg satte meg ned for å prøve det. Fant en kjempeenkel oppskrift på en butikk. Jeg maste og maste om hjelp på ei venninne av meg som er kjempeflink til å hekle. Hun viste meg ting jeg var usikker på, og vips hadde jeg heklet min første duk!:)

    Jeg er ikke av de flinkeste, men enkle duker får jeg til!:)

    SvarSlett
  2. Vel, på slutten her så ser det rimelig jevnt ut, men jeg gir meg ikke før jeg føler jeg behersker teknikken. Kjenner jeg fort blir sliten i hånda for jeg tviholder på nåla.

    SvarSlett