fredag, august 26, 2011

Synnøvebesøk

I begynnelsen av august fikk jeg besøk av Synnøve, og her er noen av bildene hun tok mens hun var hos meg.


Første stopp var Skatval etter at jeg hadde plukka henne opp i nærheten av flyplassen.

Skatval - mitt barndoms paradis. Jeg foretrakk de dagene hvor sola uteble, for da hadde jeg stranda helt for meg selv. På varme sommerdager var og er stranda stappfull av folk.

Hjemme hos meg. Odd og jeg leser dagens post.

Birrahgnooloo-dokka mi

Her har Synnøve vært på skattejakt i hagen min.

Angus-gutten min. 

Plukk i vei!

Hjemmet mitt - sett fra hagen.


Birrahgnooloo lufter seg i kattegården.

Synnøve skulle absolutt en tur ned i kjelleren også, og der fanget kameraet hennes opp flere glemte skatter.

Dette mener jeg er en vekt. Du slenger vektene på den lille plata og det du skal veie på den store.

Jepp, sånne spinneting har vi også ;)


Aby "The Terrorpus"

Skjønner ikke hva som er så interessant med innsiden av et fjøs, men joda, der måtte Synnøve dra på oppdagelsesferd også. Kuene er ute og beiter, så det var rimelig tomt i lokalet.

Grishuset. Lenge siden det har vært gris her, så det er mest brukt som lager og oppholdsrom.

Den lille blå traktoren :D

En detalj fra grishuset. Idyllisk, ikke sant?

Synnøve fornekta seg ikke. Opp på låven måtte hun også. Tror dette er den gamle trøska? Eller? Det er noen år siden den ble brukt, kan man kanskje si...

En gammel og slitt slede. 

Buster er satt inn for vinteren. 

Hjemmet mitt sett fra gårdsida.

Blåbær og Nora slapper av i sofaen.

Det er et utendørsmusem i nærheten av der jeg bor, så en dag da vi kjeda oss litt, tok vi turen like så godt bortom. Til tross for at jeg har bodd i nærheten av museet i 10 år har jeg enda ikke vært der, så det var på tide å besøke det. 

Egge Musem




Skogastu

Dyr fantes det også på museet. 

Denne ser jammen meg mer sliten ut enn våre to gamle.
Bildene er lånt ut av Synnøve Larsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar