lørdag, januar 12, 2013

Batterileketøy til pus

Det er mye morsomt i katteleker for tida, og min favoritt er lekene fra FroliCat.

I julegave julen 2011 fikk kattene en FroliCat Bolt, og den har vært svært populær, og heldigvis også veldig solid. Den fungerer fortsatt, og hver gang jeg setter den på er det alltid en katt som vil leke. I en periode skulle alle leke med den, og når den stoppet opp, fikk den seg noen dasker. Noen var såpass hardhente at den ramlet fra kjøkkenbordet og ned på gulvet. Interesser går i bølgedaler, også hos katter, så for tiden er det kun Nora som gidder å løpe etter den røde laserstrålen den sender ut i et random mønster. Eller random og random... Det bare føles sånn. Anbefaler leken på det varmeste.

FroliCat BOLT

I dag kjøpte jeg de to andre FroliCat lekene som Enklere Liv fører. Ok, de kan virke litt dyre, men jeg slipper tross alt å leke med kattene selv i og med at de går på batteri. Leken fungerer i et visst antall minutter, og Bolt slår seg selv av etter 15 minutter.

I skrivende stund prøves FroliCat Twitch ut, og Drage synes den er skummel, spennende og morsom. Leken er festa til bordet med en sugekopp og styrer en ball med fjær frem og tilbake. Den slår seg automatisk av etter 10 minutter. Rett etter at jeg har skrudd den på, setter den i gang med å kvitre som en fugl, så hvis ikke det vekker pus sin oppmerksomhet så vet ikke jeg.
Jeg har vært skeptisk til denne leken ettersom jeg vet at mine katter er svært "slemme" mot fjærleker og leker som er festa i en snor. Fjærene plukkes av en etter en, og snor/strikk blir gnagd av. Så sånn sett kan denne leken bli litt vel dyr.

Har jo kattunger nå, og jeg valgte å kjøpe den til dem. De er ikke like rampete mot sine leker. Allikevel tror jeg nok jeg vil gjemme den mellom hver gang den er aktivert. Leken kan visst også tidsinnstilles slik at en slapp katt kan få trimma litt mens den er alene.

FroliCat TWITCH

FroliCat Pounce har stått på min (og garantert kattenes) ønskeliste og i dag kjøpte jeg et eksemplar av dette også. Joda, har jo et par ringer med baller inni fra før, og så skal pus sende ballene rundt og rundt inni ringen.
Nå har jeg oppgradert denne leken til en elektronisk sak hvor ei maskin styrer musa fram og tilbake i en rund løpebane hvor den kan finne på å gjemme seg i ett av husene sine.
FroliCat POUNCE

Lekene fra FroliCat er nok mest mynta på innaktive katter (og late eiere), men du verden så mye gøy mine har det med disse lekene. Jeg også forresten, som får se på at mine katter leker.

Bildene er "lånt" fra hjemmesida til Enklere Liv ( <-- klikk="klikk" linken="linken" nbsp="nbsp" p="p">Dette innlegget er ikke bestilt, men skrevet på eget initiativ. 

3 kommentarer:

  1. Genialt! Dette ser jo ut til å være perfekt for abyssinere som aldri blir voksne!:)

    Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og god helg!:)

    Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    SvarSlett
  2. Jeg fikk den laser leken til kattene til jul og den er virkelig populær. Et tips er å røre på den i tillegg, da får kattene virkelig fart på seg over gulvet etter den røde prikken :)

    SvarSlett
  3. Ja, lasergreia er gøy. Jeg har plassert den sånn at den røde prikken beveger seg oppetter veggen. Det er aller mest stas. Joda, har brukt å vifte med leken til dem jeg også, og på den måten får jeg være med på å bestemme litt over lyset.

    SvarSlett