onsdag, august 11, 2010

Broderioppdrag?

Jeg har i det siste fått et par forespørsler om jeg kunne tenke meg å brodere på oppdrag, men har endt opp med å si nei.

Det er flere årsaker til det.

1. Jeg har allerede tre oppdrag som jeg sliter med å fullføre.
2. Jeg har katter som gjerne hjelper til med broderinga, så kattehår i broderiet er umulig å unngå. (Det er for kjedelig å sitte i et kattetomt rom å brodere.)
3. Jeg broderer for kosens skyld, og lysten til å brodere går i bølgedaler. Å tvinge meg selv til å brodere fordi jeg har en deadline, er det samme som å risikere å drepe lysten til å brodere.
4. Vanskelig å prissette broderiarbeid. Skulle jeg tatt f.eks. 10,- timen, vil broderiet fort bli alt for dyrt for oppdragsgiver. Stoff, garn og mønster kommer i tillegg.

I fjor broderte jeg en slik klokkestreng på oppdrag:


Det tok meg 5 dager å brodere, og jeg tok 250,- for jobben. Materialpakken, som inneholder stoff, garn og mønster, koster 298,- (før porto og ekspedisjonsgebyr) hos Atlejé Margaretha.


2 kommentarer:

  1. Lurt det aa ikke ta imot oppdrag.... det tar hele moroa ut av det.

    Var som med meg & web design det... var en hobby jeg trivdes med i fritiden & slappet av med, men saa snart jeg begynte aa lage side for andre & ta betalt saa mistet jeg en hobby og web design var slettes ikke saa morsomt lenger.

    SvarSlett
  2. Så fint mønster på broderiet;=) Det er lurt å ikke ta i mot oppdrag hvis du ikke føler for det. Tross alt er det din hobby som du selv skal kose deg med. Jeg synes du er veldig flink, og jeg blir imponert over alt det fine som du lager.

    Ønsker deg en fin mandag;=)

    SvarSlett