søndag, september 04, 2016

Beslutningen

I et tidligere blogginnlegg lovte jeg å fortelle om beslutningen jeg har tatt. Jeg har nemlig bestemt meg for å pensjonere meg som abyssineroppdretter innen 2020. Per i dag har jeg 7 hunnkatter og 1 hannkatt som er fertile, og målet er at alle 7 hunnkattene skal pares nå utover. Er det noe av mitt avlsmateriale som er av interesse for andre aby-oppdrettere, håper jeg de kjenner sin besøkelsestid fremover ;)
Etter at 5 av hunnkattene har hatt sine kull, blir de kastrert. Planen videre er å la de to siste få ett, maks to, kull til før de blir kastrert.

Når det gjelder utstillinger, så har jeg en plan om å få Adrian til Grand-tittel (GIC). Han mangler ett norsk sertifikat før det er i boks. Olympia ville ikke vise seg fram på den siste utstillinga hun var på, så kanskje nøyer jeg meg med å ta henne til en Champion-tittel. Hun mangler to sertifikat, så med en dobbelutstilling ei helg, så burde det kanskje være i boks? Hadde vært gøy å få Alina opp på en GIC-tittel, og kanskje høyere også? Jeg har per dags dato aldri tatt en katt til den høyeste tittelen: Supreme Champion (CS), men det kunne jo vært gøy å få til sånn på tampen av mitt aby-prosjekt?

Blir det mange kattunger hos meg nå fremover? Tja, kanskje. Vi får se. Skal prøve å spre det utover året. Men til forskjell fra tidligere kull, kommer jeg til å være mer selektiv enn tidligere med hvem jeg velger å beholde og ikke.

Så hvor går veien videre etter 2020? Vel, vi får se. En av årsakene til denne beslutningen, er at jeg vil ha tid til å gjøre andre ting. Det føles sårt å ha tatt denne beslutningen, men alle prosjekt må ha en ende, og det beste er å kunne ta den avgjørelsen selv ;) Så, en gang rundt 2020 rir jeg inn i solnedgangen på jakt etter nye eventyr og spennende prosjekter :D (Det er nå i hvert fall planen...)

Og nei da, jeg skal ikke tømme huset for katter. Er man først blitt en crazy cat lady, så kan man ikke endre på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar