onsdag, desember 28, 2011

Julegaver med en touch av Enklere Liv

Julaften ble en koselig hendelse i år også, og vi startet dagen med ekte rømmegrøt til frokost. Den og all godisen holdt oss mette til det var på tide å dra til foreldrene mine i Levanger for å spise julemiddag.

Vi har fjøs, så vi måtte få melka kuene før vi kunne dra til Levanger. Julemiddagen besto av ribbe og medisterkaker iblanda elg. Fordi noen spiser alt for mye til middag, måtte vi vente med desserten til det ble tid for kaffe og julekaker.

Etter at middagsbordet var rydda og koppene vaska eller i oppvaskmaskina, var det tid for å pakke opp alle gavene som lå under juletreet. I år var det broren min som fikk æren av å dele ut gavene. Det er tydelig at vi alle har blitt voksne, for det som preget det som var innenfor gavepapiret, var fornuftige ting.

Det var tydelig at noen av gavegiverne hadde vært innom butikken Enklere Liv da de skulle finne julegave til meg.



Av nevøen og niesa mi fikk jeg en visp som rører i grytene helt av seg selv. Perfekt for meg som hater å røre i grytene ;)

Og søstra mi syns visst at jeg bør bli flinkere til å børste håret ;)
Jeg har en slik børste fra før, og er godt fornøyd med den. Og nå har jeg to :) Vurderte en stund å bytte inn denne, men kjenner jeg meg rett så finner jeg noen ganger på å legge fra meg børsten slik at  jeg ikke finner den igjen når jeg må ha den, eller den kan gå i stykker. Så det kan være greit å ha en ekstra.


Av Odd fikk jeg en wake-up light med radio. Det er en vekkerklokke og målet er at jeg skal få en varsom oppvekking med at det blir lysere i rommet og jeg kan lytte til naturlyder. Naturlydene jeg kan velge mellom er bl.a. fuglekvitter og kuraut. Jeg tror ikke jeg kan bruke ku-lyden, for hva om vi våkner opp med hjertet i halsen og tror at kuene har stukket av? Nei, får nok nøye meg med de andre lydene, og det er jo bare kos å våkne opp til fuglekvitter.


Jeg har prøvd den i et par morgener nå, og trives godt med den, men det skal bli spennende å se om jeg våkner til den. Det er også mulig å laste ned flere lyder til den når jeg har gått lei av fuglene.

Selvfølgelig må jo kattene ha julegave også, og i år fikk de en Bolt fra FroliCat. Kjøpt på Enklere Liv denne også.



Skal si denne er populær! Når jeg setter den på, skyter den ut en laserstråle som danser bortoverrundt omkring.  Jeg kan stille inn høyden på strålen slik at den kan lyse på veggen eller gulvet. Mine damer syntes det var kjedelig å fange strålen når den pekte mot gulvet, men skal love det ble fart på dem da strålen begynte å danse på veggen og taket.

Ellers fikk jeg nye strikkalugger, heklasjal, tova votter, sengesett, skilt med tekst, kakeformer, gavekort og penger.

Etter at gavene var åpna, var det tid for kaffe, kaker og dessert, og det ble veldig sent før vi snudde nesa hjemover med alle de nyttige tingene vi hadde fått.






2 kommentarer:

  1. Fine gaver du fikk! :) Og flink du som har blogga og!!
    Vurderte kraftig å kjøpe en sånn til kattene selv, og angrer litt på at jeg ikke kjøpte en sånn!

    Anbefaler at du passer på at kjelen holder seg på plass når du bruker vispen! ;) Har en sånn selv, og plages med at kjelen flytter på seg..

    SvarSlett
  2. Ja, syntes jeg måtte skryte litt av alle de fine julegavene jeg fikk :D

    Takk for advarselen om vispen. Ikke prøvd den skikkelig ut enda. Det har kanskje noe med hvor lett kasserollen er?

    SvarSlett