mandag, april 27, 2009

Dagboksinnlegg 27. april 2009

Så er vi kommet til slutten av april, og du verden så fort tida går.

Vi er i gang med våronna nå, og ja, våren er her for fullt med pollen og varmere vær. Kattene storkoser seg ute i luftegården og i vinduskarmen.

I dag har vi hatt nødslakt på besøk. Ei av kuene våre var så syk at hun ikke kunne sendes med vanlig slaktebil, så da var det ingen annen løsning enn nødslakt. Trist. Hun ble syk i påska, og vi hadde veterinær til henne tre ganger i løpet av den helga. Hun kom seg til slutt opp på beina igjen, men sykdommen ville ikke helt slippe taket. Og i dag måtte vi ha veterinær til henne igjen, og da skrev han ut rekvisisjon til nødslaktebilen. Nok er nok.

Før helga var vi en tur til Trondheim sånn at Odd fikk gitt blod, etterpå var vi innom Petter's Pizza. Nå som vi har fått OBS! i Steinkjer, så ga vi blaffen i å besøke OBS! Lade, som har vært fast takst når vi har vært i Trondheim. På hjemveien stoppa vi hos S og henta en PeeWee do. Hennes katt hadde ikke vært særlig begeistra for denne doen, så da fikk mine arve den i stedet.

Og i går var foreldrene mine en tur innom. Pappa har laga gardinbrett til kjøkkenvinduene mine. Gardinbrettene er på plass, så nå mangler gardinene. Jeg må ha noe solid til vinduene mine nå som jeg har (ape)katter. Legger ut bilde av de fine gardinbrettene når jeg har fått hengt opp gardinene.

På tide å brodere litt igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar