lørdag, april 18, 2009

Mysteriet fra Pet Society

I dag tidlig, før KataStrofa gikk på skolen, så hun slik ut:

I dag skulle det komme en fotograf for å ta klassebilde av klassen til KataStrofa, og i den anledning fikk hun på seg finkjole og sløyfe i håret.

Skal love jeg fikk et sjokk da KataStrofa kom hjem fra skolen, for da så hun slik ut:


"Hva har skjedd?" spurte jeg vantro. "Jeg ramla bare oppi ei malingsbøtte," svare KataStrofa, og var superblid. Kanskje ikke så rart med tanke på at rosa er hennes yndlingsfarge? Jeg prøvde å spørre ut henne litt mer, men jeg ble ikke klokere. I følge KataStrofa hadde hun bare ramlet oppi malingsbøta, og det var det.

Jeg stussa jo over a klærne hennes ikke hadde malingsflekker, og som dere ser av de to bildene, så ser klærne hennes like rene og pene ut på begge to. Må jo bare innrømme at jeg ble veldig nysgjerrig, men det var umulig å få mer ut av KataStrofa.

Det ble til at jeg tok noen telefoner rundt til hennes venner. Hun ene fortalte at det var en annen jente som hadde puffet KataStrofa opp i malingsbøtta - som tilfeldigvis var full av rosa maling. Det er jo alt for godt til å være sant! Etterpå snakka jeg med hun som skulle ha puffet KataStrofa opp i malingsspannet, og hun forklarte at hun bare skulle vise KataStrofa hvordan man hoppet over malingsspann, men da det var KataStrofa sin tur til å prøve, så hadde hun gitt KataStrofa en puff, og så hadde hun snublet og ramlet oppi. Hvorfor ikke klærne til KataStrofa hadde fått maling på seg, fikk jeg heller ikke nå svar på.

Så i kveld snakket jeg med mamman til en svært god venn av KataStrofa, og hun fortalte at hun hadde funnet en rosa malekost inni skapet hans. Dette syntes hun var merkelig, for han liker ikke rosa noe særlig, og hvorfor gjemme en malekost inni skapet?

Så, hvis en legger sammen alle disse tre historiene så får vi kanskje svaret på hvorfor KataStrofa plutselig har blitt rosa?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar