tirsdag, april 14, 2009

Foto-streik...

Blitt svært lite fotografering i påska. Beklager til alle dere som ønsker å se oppdaterte bilder av kattungene mine.

Men kan jo fortelle litt om søtingene mine for det? Bilder kommer etter hvert - rart om det ikke gjør det.

Apropos kamera ja. I går skulle jeg virkelig ha hatt kameraet fremme, for da ammet Aby sønnen Ivan, barnebarnet JAS og oldebarnet Hiawatha - samtidig! Hun har adoptert Hiawatha, og det ser ut som om hun har melk til begge sine + Hiawatha. Mim later som hun er en baby innimellom hun også, og sniker seg til å låne en pupp hvis anledningen byr seg.

Dezenta har mista helt interessen for sine unger, og vil ikke være i samme rom som dem lenger. Men så er det jo blitt store også da. Leveringsklare til og med!

Den beste ungen i Dezenta-kullet er uten tvil Harry Potter, sorrelgutten. Helga syns jeg er litt vel lys og kald i fargen, men kommer til å beholde henne for det. Hun har ei spennende stamtavle, og så har hun lagt sin elsk på Odd. Hampus er også en flott røver, men litt for smal i snuten etter min mening.

Hulda har vært veldig heldig med sine to røvere. Både Mim og Hiawatha har øretufser, varme i fargen er de også, og tickinga er bra. Beholder Mim. Og hadde jeg hatt mulighet skulle jeg ha beholdt Hiawatha også. Han har jeg stor tro på!

Er mer usikker på Aby sine små. Ivan er litt kald i fargen, mens Isak er kjempeflott! Det er bare det at Isak har haleknekk...

EC S*Aucuparia's Aleppo, som er pappan til Isak og Ivan er også pappa til Gjendines JAS, som ser ut til å bli ei lovende lita tulle. I og med at Gjendine var over to år da hun ble para første gang, og fordi jeg ikke har sett at hun har hatt løpetid siden i fjor vinter, så torde jeg ikke å sette alle kortene mine på at det ble et kull mellom Aleppo og Gjendine. Derfor lot jeg Aby få parre seg med denne hannen også, for sikkerhetsskyld.
Nå ble det bare en levende unge på Gjendine, men den ungen ser til gjengjeld lovende ut, så jeg beholder vel denne jenta, og selger Isak og Ivan til kos.

Så, da har jeg fem hannkattunger til salgs :D. Tror nok at Isak kan gjøre det bra på utstillinger hvis han stilles i kastratklassen; litt mer usikker på Hampus og Ivan. Og de to som er mest lovende er Harry Potter og Hiawatha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar