tirsdag, april 14, 2009

Elle melle...

Kribler i broderifingrene igjen, og broderinåla roper høyt etter meg. Kanskje på tide å finne fram en UFO (UFerdi Objekt)? Ja, for jeg tror ikke det er særlig smart av meg å starte på et helt nytt prosjekt, særlig ikke nå som jeg har litt vel mange UFOer liggende...

Blomstervasen:


Dette har mamma bestilt, og tidligere i år hinta hun om at hun og pappa har 4 års bryllupsdag i august. Vel, jeg kunne jo prøvd å få det ferdig til da, men noe inni meg protesterer høylydt på å sette i gang med et nytt hasteprosjekt. Det skal da være morsomt å brodere; ikke føles som en plikt. Kjører jeg på med flere pliktløp nå, er jeg redd jeg mister interessen for brodering. Jeg har en tendens til å gape over for høyt når jeg får en dille, og jeg har så mye glede i brodering, at jeg ikke vil risikere å ødelegge denne interessen bare fordi jeg setter meg en frist jeg må brodere dag og natt for å klare å holde. Jeg kan gjerne brodere på bestilling; men uten tidsfrist.

Har kommet så langt på blomstervasen:

Det et kjempemoro å brodere på det, men det er veldig smått og jeg er veldig avhengig av godt lys.

Dyreliv-løperen er et annet prosjekt som roper høyt på meg.

Begynte på det i 2003, og da som et samarbeidsprosjekt med mannen min. Han leser mønsteret, og jeg broderer. Men det er det å bli kommandert da..., og jeg også syns det er gøy å lese mønster..., dessuten elsker jeg stillheten når jeg broderer, og det blir jo ikke så mye av det når noen skal gi kommandoer... Har kommet halvveis på dette broderiet, og det hadde vært godt å fått det ferdig nå.

I tillegg har jeg disse UFOene på vent:
Angelique


Så langt har jeg kommet på henne:

Er halvveis.

Splash fra serien All our Yesterday


Ikke engang ferdig med forkleet til jenta:



Look into my world

Og så langt har jeg kommet på det.


Så hva blir det til mon tro? Elle, melle...

For å tenke høyt: Blomstervasen og Dyreliv bør få første prioritet, men det klør i fingrene etter å brodere på SPLASH og Look into my world også. Og så har jeg jo Angelique...

Så, hva om jeg prioriterer Blomstervasen og Dyreliv, og så broderer på en av de tre andre i helgene? Eller?

Får vel bare ta dem fram, og så hive meg over den jeg har mest lyst til å brodere på. Det er vel det som fungerer best, og så får evt. dårlig samvittighet dra til Blokksberg ;)

3 kommentarer:

  1. Look into my world var NYDELIG!!! Jeg hadde nok tatt det ;0)

    SvarSlett
  2. Ja, den er bare så søt! Men jeg tror den får lov til å forbli UFO litt til.

    SvarSlett
  3. Det er mye flott som kan broderes ser det ut som :)Det er sikkert gøy når man først kommer i gang!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett