tirsdag, mars 03, 2009

Full rulle

Trioen til Dezenta synes det er gørrkjedelig å være inni buret, men til nå har jeg stengt dem inn der når det er sovetid. Planen nå er å venne dem til å begynne å bruke doene til de større kattene, for når jeg vet at de bruker dem, kan de få slippe å være i buret mer. I morgen er de 6 uker, så de er jo ingen babyer lenger.

Duoen til Hulda er mer av den forsiktige typen. På grunn av Huldas beskyttelsesinstinkt, kan de ikke være her på stua permanent, så de har sine "ting" på badet. Hulda og ungene fikk bo i et av det store hundeburet som vi satte opp på stua, men hun ble så veldig stressa over at de andre kattene kikka inn, så hun fikk til slutt flytte tilbake til badet.
En gang om dag bærer jeg dem inn på stua slik at de kan få se på at de tre større kattungene leker og styrer på. I går fikk Hiawatha Hampus på tomannshånd, så da begynte den lille spjælingen å yppe seg mot store Hampus. Men Hampus var jo veldig hardhendt, så jeg prøvde å gå mellom. Men når jeg fikk se hvordan Hiawatha tøffa seg, så lot jeg dem bare holde på. Gikk imellom et par ganger da jeg syntes det så for voldsomt ut, men begge kom ut av det uten skrammer. Hendene mine derimot...
Når Hiawatha og Madam Mim er på stua, får Hulda litt alenetid på badet, for inn på stua kan hun ikke få lov til å være, for da banker hun opp de andre kattene eller bærer rundt på sine egne to.

Isak og Ivan vokser og trives de også, og er nå trill runde. I dag er de to uker gamle, og begge har fått øyne. Deres favorittsyssel er å ligge innerst inni huset og sove eller drikke melk. Så, de er fortsatt som spebarn å regne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar