mandag, mars 02, 2009

På tom mage...

Å dra innom Prix'n på tom mage ble en litt vel stor utfordring, og det hjalp jo ikke noe særlig at de har begynt å fylle hyllene med påske-snop .

Høsten 2007 fikk jeg tilbud om å være med på HUNT3; en helseundersøkelse som har prøvd å kartlegge Nord-Trøndernes helse. For ikke lenge siden sto det på forsida av landets aviser at Nord-Trønderne var de tyngste i landet. Rett etterpå ble det dementert - det var visst bare Nord-Trønderne som hadde blitt veid, og det har vært i forbindelse med denne helseundersøkelsen.

HUNT3 har også hatt en diabetesundersøkelse hvor de som er med, har blitt kalt inn med jevne mellomrom i løpet av de siste 18 månedene. Og i dag var jeg med på den siste runden med helsesjekk. Helsesjekken går ut på å bli veid, tatt blodprøver av og få sjekka blodprosenten. Deretter må man drikke et stort glass med druesukkervann, vente i to timer, for så å ta nye blodprøver og sjekke blodprosenten.

Jeg hadde time kvart over 10 i dag formiddag, og måtte jo møte opp fastende. Så, halv ett var jeg på vei hjem, og skulle stikke innom Prix'n. Vel, jeg var skrubbsulten, og det var veldig mange fristelser, og det hjalp selvfølgelig ikke særlig at det var flere fristelser enn vanlig. Når man skal prøve å kontrollere vekta si, så er et av tipsene at man er mett når man er og handler matvarer for da er det ikke like enkelt å la seg friste. I dag var jeg svimmel av sult, så ja, jeg kan skrive under på at det er mye mer behagelig å shoppe når man er mett Og så har man mye mindre dårlig samvittighet etter å ha lessa over varene på samlebåndet... Jo da, det ble en pakke med sjokoladepåskeegg og en dobbelpakke med Bixit...




Jaja, får vel bare gjemme kjeksa innerst i skapet sammen med sjokoladeeggene og håpe at det blir glemt der...

2 kommentarer:

  1. Fikk plutselig lyst paa marsipan egg med sjokolade paa utsida...nam... er daarlig med det her gitt. Har annet paaske godt men lite med marsipan egg. (Det er vel kanskje en fordel? hehe :))

    SvarSlett
  2. Hmm
    sitter på jobb (overtid i kveld) og spiser akkurat på en Troika .. :(
    Kristine

    SvarSlett