søndag, februar 15, 2009

Inn med det nye

Å få plass til de nye klærne jeg har kjøpt meg, i garderobeskapet var enklere sagt enn gjort. Har lenge tenkt på at jeg må gå gjennom klærne mine, og luke ut det som er utslitt, "krympet" og de klærne jeg ikke liker å bruke, så nå i dag satte jeg i gang med den jobben. Så nå har jeg mange ledige kleshengere, og det er god plass i hyllene.

En del av de "utdaterte" klærne ble lagt i en sekk som skal til Freetex. men de jeg ikke klarte å skille meg med, ble lagt i en plastboks med hjul og lokk. Noen av disse klærne er ikke engang brukt, og årsaken til det er min aversjon mot prøverom eller at jeg ikke har gidda å sende dem tilbake.
Selv om det står riktig størrelse på dem, så er det ikke alltid at det "stemmer". Ikke alle produsenter bruker samme mål for de samme størrelsene, og i noen tilfeller kan et klesplagg i "min" størresle være som et telt, mens et annet plagg som er oppgitt til å være i samme størrelse, føles som et pølseskinn hvis jeg i det hele tatt klarer å presse meg inn i det. Det er så dumt at en ikke kan stole på de angitte størrelsene på klærne alltid. Har også vært ute for at jeg har kjøpt en bukse i en bestemt størrelse som har passet helt perfekt, og så etterpå prøvd en bukse i samme størrelse og modell, men i en annen farge, enten har vært alt for stor eller alt for liten. Det er temmelig irriterende hvis en blir så glad i ny-buksa, og vil ha en til, men i en annen farge, og når en skal ta den på for første gang, så klarer en ikke engang å få dratt den over lårene. I og med at den første passa perfekt, er det jo liten sannsynlighet at man gidder å prøve den nye, for man stoler jo på at samme modell = samme størrelse, ikke sant?

De klærne som var minst utslitt, ble lagt sammen med arbeidsklærne mine. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med de som var totalt utslitt... Jeg har ikke tålmodighet til å lage filleryer... Klippe dem opp til kluter og vaskefiller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar