tirsdag, februar 17, 2009

Nye smaker

Har fått tips om en kjempegod salat. Den består av Mango, blåbær og granateple. Og dette skal toppes med litt limejuice. Granateple har jeg aldri smakt, og mango har jeg vel spist, men da i yoghurt.

For noen uker siden kjøpte jeg meg et granateple og en mango, og disse klarte å gjemme seg borti langt inni kjøleskapet. Men, den som leter finner, og det var nok på tide at mangoen ble spist, så jeg prøvde meg på denne oppskriften - selv om jeg mangla både blåbær og lime.

Granateple smaker ok, og jeg ser for meg at smaken kommer bedre fram sammen med andre smaker. Har sett granateple som pynt på diverse søte kaker, og det ser veldig dekorativt ut - som røde vakre perler.
Men, skal det virkelig smake gulrot av mangoen?

Mango/gulrot og granateple er to smaker som passer godt til hverandre, og jeg vil tro at den blir enda bedre sammen med søte blåbær :-)

Gleder meg til høsten jeg :-D

1 kommentar:

  1. Hoeres ut som en god salat, hva er oppskriften? Elsker granateple ! yum... (men jeg tror ikke mango opprinnelig skulle smake som gulrot?? lol....)

    Er alltid paa utkikk etter gode salat ideer, spesielt med frukt og greier saa det er spiselig for oss som ikke er sa forferdelig glad i tomater og annet groent! =)

    SvarSlett