tirsdag, januar 20, 2009

Kjønnsbestemmelse

Noen ganger kan det være veldig vanskelig å kjønnsbestemme en kattunge, særlig hvis alle i kullet er av samme kjønn.

For min egen del har jeg tatt bilder av rompene på noen av kattungene som jeg har brukt som sammenligningsgrunnlag når jeg har vært i tvil.

En jenterompe:
Photobucket

En gutterompe:
Photobucket

Disse rompene er 10 dager gamle.

Tips: Ta bilde av rompa på den du er usikker på og blås bildet opp på PC-skjermen. Mye enklere å se forskjellen på et stort bilde enn på en sprellende liten krabat.
Og et annet tips: Studer bildene med åpent sinn, for man ser det man vil se... Jeg snakker av erfaring ;-)

2 kommentarer:

  1. Utrolig greit, og bra tips. Tror jeg må gå i gang med 11-ukers rompebilder her med en gang!!

    SvarSlett
  2. Det kan være variasjoner av samme tema, og det er greit å ha noe å sammenligne med hvis du en dag kommer i tvil.

    SvarSlett