tirsdag, januar 13, 2009

Musikk...

I perioder hører jeg mye på musikk, og i andre perioder hører jeg ikke på musikk i det hele tatt. Kommer an på hvor mye lyd jeg har blitt utsatt for på forhånd. Men i det siste har jeg fått hørt gjennom de siste CD'ene jeg har kjøpt:

Rockettothesky med Medea

Låta "Grizzly Man" har jeg hørt en del på TV/radio og syns det er veldig vakker, og derfor måtte jeg jo ha CD'n :-) Jeg har hørt gjennom CD'n en gang, og beklager, det frister ikke å høre gjennom den en gang til :-S Mange flotte klanger og lydbilder, men ikke helt min smak, beklager. Men det går jo an å sette "Grizzly Man" på repeat.

Erlend Bratland "True Colors"

For en stemme! Og han har også valgt mange flotte låter til denne CD'n sin, og mange av dem er også mine favoritter. Kommer nok til å lytte på denne CD'n flere ganger, og kanskje ta den med i bilen også. Men, det blir litt tamt i lengden for alle låtene er litt vel like... Anyway, han gjør ikke skam på yndlingslåtene mine, det skal han ha :-)

Ida Jenshus "Color of the Sun"

Ei perle av ei plate! Det er ikke så mye mer å si om det. Kommer garantert inn i hylla hvor favorittmusikken min står.

Tarja "My Winter Storm"

Den her plata skjønte jeg ikke så mye av :-/ Har bare hørt gjennom den en gang, og fikk følelsen av at det var bare rot... Coverlåta Poison blir blant annet fullstendig radbrekket - sukk.
Tarja har vært vokalist i Nightwish, og det var der jeg fikk øynene opp for henne. Hun har en nydelig stemme, men jeg slet med å finne noe jeg likte på denne CD'n. Kanskje jeg bør gi den en sjanse til? Kanskje jeg finner noe jeg liker til slutt allikevel?
Mens jeg lytta gjennom denne CD'n følte jeg at det var noe som mangla... Lydbildet til Nightwish kanskje?

Tarja "Henkäys Ikuisuudesta"

Muligens en jule-CD? Mange flotte julesanger i hvert fall :-D

1 kommentar:

  1. Hei Anne Marit.
    Ser at det er nye ting på gang. Spennende å følge med, store forandringer elle små endringer. Det vil tiden vise.
    Anne Berit

    SvarSlett